تمدید گواهینامه ۱۷۰۲۵ در داروسازی آفاشیمی بر اساس ویرایش جدید

چاپ مقاله

آزمايشگاه شركت داروسازي آفاشيمي واحدي مستقل بوده كه در سال ۱۳۸۶ و هم‌زمان با شروع به كار شركت داروسازي آفاشيمي به منظور ارائه خدمات به کليه مشتريان درون سازماني و برون سازماني احداث گرديده است. اين آزمايشگاه جهت ارائه خدمات بهتر به مشتريان مذكور در سال ۱۳۹۱ اقدام به ايجاد زير ساخت‌هاي مناسب به منظور اخذ سيستم كيفيت گواهينامه ISO/IEC 17025  نموده است. در سال ۱۳۹۹ با توجه به ویرایش جدید استاندارد ISO/IEC17025 سیستم مدیریت کیفیت در آزمایشگاه بازنگری و بروز رسانی گردید.

امروزه تنها شركتهايي در عرصه رقابت از موقعيت مناسب برخوردارند كه محور اصلي فعاليتهاي مؤسسه خود را تامين خواسته هاي مشتريان و ارضاء نيازهاي آنان با حداقل قيمت و حداكثر كيفيت قرار داده اند. در واقع حضور موفق و مؤثر در بازارهاي رقابتي منطقه اي و جهاني، بدون استفاده بهينه از تمامي امكانات و بهره برداري مناسب از منابع جديد جهت ارائه خدمات مطلوب و با كيفيت مناسب براساس رضايتمندي مشتري امكانپذير نيست. در سالهاي اخير، شركتها و سازمانهاي مختلف توليدي و خدماتي به منظور جلب بيشتر رضايت مشتريان و در نتيجه توسعه سهم بازار خود اقدام به اجراي زيربخشهايي از مديريت كيفيت جامع نموده اند. از آن جمله، تعداد كثيري از شركتهاي ارائه دهنده خدمات تست و كاليبراسيون، منابع و هزينه بسياري را جهت اخذ گواهينامه ISO/IEC 17025 نموده اند. شركتها داروسازی آفا شیمی  نيز از رقباي بين المللي خود عقب نمانده و تلاش گسترده اي را در راستاي اخذ گواهينامه ISO/IEC 17025 و به تبع آن ارتقاي سطح فرهنگ كيفيت در سازمان خود و ايجاد رضايتمندي بيشتر در مشتريان، آغاز نموده است در همین راستا سيستم كيفيت آزمايشگاه شرکت داروسازی آفاشیمی، با هدف ايجاد يك سيستم مديريتي مستقل و مبتني بر كيفيت، طراحي و مستقر شده است تا با بهره‌گيري از اين سيستم، آزمايشگاه آفاشیمی  بتواند خدمات خود را با بهترين كيفيت به مشتريان خود ارائه نمايد و همچنين كليه فعاليت‌هاي مديريتي، فني و تخصصي خود را به بهترين نحو اداره نموده، با اخذ گواهينامه‌ها و اعتبارنامه‌هاي ملي يا بين‌المللي، صلاحيت و شايستگي خود را به گيرندگان خدمات و گروه‌هاي ذينفع اثبات نمايد.

سيستم كيفيت آزمايشگاه آفاشیمی با توجه به نوع فعاليت، دامنه خدمات و ماهيت آزمون‌هاي قابل انجام و بر اساس استاندارد بين‌المللي ISO/IEC 17025:2017 با عنوان “الزامات عمومي براي احراز صلاحيت آزمايشگاه‌هاي آزمون و كاليبراسيون” طراحي و مستقر گرديده است.

ویژگی استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵:

استاندارد ISO/IEC 17025 مهمترین استاندارد کیفیتی برای آزمایشگاههای کالیبراسیون و آزمون در سراسر جهان است. آزمایشگاه اعتبار دهی شده بر اساس ISO 17025  اثبات کرده است که از لحاظ فنی مهارت بالایی دارد و می تواند داده های دقیق و صحیح در آزمون و کالیبراسیون ایجاد نماید.ایجاد این اطمینان یک فرایند داوطلبانه می باشد.مدیریت کیفیت آزمایشگاه به طور مستمر ارزیابی می شود تا به طور پیوسته صلاحیت فنی و مطابقت با ISO17025 را تضمین کند. برای اطمینان از تداوم انطباق ، آزمایشگاه های اعتبار دهی شده بطور منظم مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرند تا بررسی شود که صلاحیت فنی آنها حفظ شده است یا خیر. همچنین به منظور اثبات مستمر صلاحیت لازم است این آزمایشگاه ها در برنامه های آزمون مهارت به طور منظم شرکت نمایند.

اگر آزمایشگاه ها این استاندارد بین المللی را بر آورده سازند و توسط مراجع عضو در توافق های متقابل با مراجع همپایه در سایر کشورهای استفاده کننده از این استاندارد اعتبار دهی شوند،بایستی پذیرش نتایج آزمون و کالیبراسیون آزمایشگاه ،میان کشورها تسهیل گردد.

بکار گیری این استاندارد بین المللی تشریک مساعی میان آزمایشگاه ها و سایر مراجع ، و مشارکت در تبادل اطلاعات و تجارب ، و هماهنگ سازی استانداردها و روش اجرایی را تسهیل می کند.

مزایای پیاده سازی استاندارد  ایزو ۱۷۰۲۵:

*پیاده سازی سیستم مدیریت کیفی مخصوص آزمایشگاهها

* ارتقاء کیفی تجهیزات، پرسنل،محیط و سیستم آزمایشگاه

*دستیابی به اعتبار بین المللی به عنوان آزمایشگاه معتبر جهانی

*افزایش درامد از طریق ارایه خدمات به مشتریان بیرون

*ارائه گزارش آزمون معتبر برای محصول واطمینان از درستی نتایج آزمایشگاه و پذیرش بهتر گزارشات آزمون در مراجع ملی و بین المللی

* به روز کردن استانداردها و روشهای آزمون در سطح آزمایشگاه

 

 

  • تاریخ انتشار : 2022/01/5
  • نظرات : بدون نظر
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :