تولید ویال دفروکسامین ۵۰۰ میلی گرم و ۲ گرم در داروسازی آفاشیمی

چاپ مقاله

تولید ویال دفروکسامین ۵۰۰ میلی گرم و ۲ گرم در داروسازی آفاشیمی بعد از وفقه ی که در تولید به دلیل عدم ورود مواداولیه ایجاد شده بود

 

بعد از وفقه ای که در تامین مواد اولیه برای شرکتهای تولید کننده این محصول ایجاد شده و منجر به کمبود در بازار داروئی کشور شده بود،خوشبختانه شرکت داروسازی آفاشیمی در پاییز ۹۹ موفق به تامین مواد و تولید مجدد این محصول گردید.شایان ذکر است دوز ۲ گرم این محصول فقط توسط داروسازی آفاشیمی تولید و در اختیار بیماران قرار گرفته است.

همانطور که مستحضر هستید کیفیت، اثربخشی و ایمنی داروها مخصوصا فرآورده‌های تزریقی برای بیماران دغدغه‌ی همه‌ی مردم و جامعه پزشکی است؛چرا که نقص در این عوامل می‌تواند منجر به صدمات جبران ناپذیری به بیمار و متعاقبا به حیثیت کارکنان حوزه‌ی سلامت گردد.

شركت داروسازي آفاشيمي دارای خطوط تولید ویال‌های حاوی پودر تزریقی است. برای تولید این ویال‌ها تمامی مراحل تولید باید در منطقه‌ی آسپتیک (فاقد هرگونه آلودگی میکروبی و حداقل مقدار ذره) صورت گیرد. ایجاد، کنترل و نگهداری این فضا نیاز به بالاترین سطح کیفیت طراحی و ساخت در صنعت داروسازی دارد. شرکت داروسازی آفاشیمی مفتخر است که نه تنها دارای بخش تولید آسپتیک است بلکه موفق به اخذ گواهینامه‌ی GMP مطابق با استانداردهای بین‌المللی PIC/S از سوی سازمان غذا و دارو شده است. کلیه‌ی ماشین آلات به کار گرفته شده در این بخش ساخت شرکت‌های اروپایی بوده و به صورت اتوماتیک کار می‌کنند و نیروی انسانی حداقل دخالت را در فرآیند تولید دارد.

کنترل مداوم خطوط تولید و بررسی کارایی فضا و تجهیزات تولید از عوامل مهم تضمین کیفیت و اثربخشی فرآورده‌های تزریقی است که منجر به منتخب شدن شرکت داروسازی آفاشیمی در رعایت اصول و مقررات به روز داروسازی دنیا شده است.

یکی از محصولاتی که در این خطوط تزریقی تولید می شود ویالهای حاوی پودر دفروکسامین با دوز ۵۰۰ mg و ۲ g است که ماده‌ی اولیه‌ی آن در بسته‌بندی استریل از شرکت Olon ایتالیا خریداری می‌گردد و بعد از آنالیز کامل در شرایط آسپتیک در ویال‌های ذکر شده پر می‌شود و با اقلام بسته‌بندی مناسب وارد بازار دارویی کشور می‌گردد.

با توجه به شرایط فعلی بازار دارویی کشور استفاده از محصول دفروکسامین تولید داخل که از نظر کیفیت با نمونه‌ی وارداتی آن برابری کند منجر به کاهش هزینه‌ی درمان در بیماران می‌گردد. علاوه بر هزینه‌ی درمان جلب اعتماد بیماران در اثربخشی و کم عارضه بودن داروی تالاسمی بسیار حائز اهمیت است چرا که ترس از مصرف داروی ایرانی و در دسترس نبودن داروی وارداتی می‌تواند منجر به عدم مصرف دارو در بیمار شده و مخاطرات جدی را برای سلامت بیمار تالاسمی ایجاد کند.

تمامی تلاش ما در داروسازی آفاشیمی تولید فرآورده‌هایست که بالاترین کیفیت را دارا باشند و رضایت و اعتماد بیماران را در کیفیت و اثربخشی محصولات این شرکت جلب نماییم.

  • تاریخ انتشار : 2020/10/27
  • نظرات : بدون نظر
  •   اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :